ارسال در : دوشنبه 16 تیر ساعت 13:50

امروزه ماساژ درمانی به لحاظ نقش مهمی که در سلامت انسان ها دارد، در کشورهای مختلف دنیا پذیرفته شده و به لحاظ توسعه و ارتقا سلامت و تاثیر آن برای آرام بخشی عمیق، همراه با سادگی و ایمن بودن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ماساژدرمانی یک روش مؤثر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و تسکین دردها ازجمله کمردرد و دیسک کمر است.

ماساژ درمانی یک روش جالب، پویا و درعین‌حال ساده است که می‌تواند به‌سلامت پایدار و شادابی شما بینجامد. با استفاده از این روش، قادر خواهید بود علت بروز بیماری و درد را در هر قسمت از بدن برطرف کنید و در صورت استفاده منطقی و کاربرد تکنیک‌های مناسب و به‌شرط انجام توسط افرادی که صلاحیت علمی، عملی و اخلاقی انجام آن رادارند می‌تواند اثرات مؤثری بر سلامت جسمی و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از روش ماساژ درمانی کمردرد دارای مزایای متعددی برای افراد مبتلابه درد کمر است. افزایش جریان خون به عضلات و بافت‌ها در بهبود درد عضلانی ناشی از فعالیت‌های فیزیکی مؤثر است. اگر این روزها خسته‌وکوفته از سرکار به خانه برمی‌گردید پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده ماساژ تراپی ستون فقرات را تجربه کنید. درمان کمردرد با ماساژ درمانی یکی از بهترین شیوه‌های طبیعی است که بدون نیاز به مصرف دارو خستگی و کوفتگی، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از زندگی روزمره را از تنتان دور می‌کند و به کاهش کمردرد کمک می‌کند. اجرای این ماساژ نه تنها سرحالتان می‌آورد بلکه مقاومت بدنتان را نیز در برابر برخی بیماری‌ها بالا می‌برد.
زمانی که ماهیچه‌ها بیش‌ازحد فعالیت دارند، تجمع مواد زائد ازجمله اسیدلاکتیک می‌تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ به‌طور عام و ماساژ سوئدی به‌طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت‌های مزبور می‌رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می‌کند. همچنین عضلات در حال کشش می‌توانند به رگ‌های خونی و اعصاب فشار آورده و با محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند. با ماساژ منطقه مورد اثر، به‌تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش‌یافته و درد کاهش می‌یابد. همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب‌دیده با ماساژ باعث سودمندی آن است. علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین ها (نابودکننده درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل‌کننده خلق‌وخوی) می‌شود. همچنین ثابت‌شده که هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد می‌نماید. به همین دلیل ماساژ اغلب به‌عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها براثر استرس تضعیف‌شده توصیه می‌شود.
تنش و اضطراب، انرژی بدن را کاهش می‌دهد. هنگامی‌که بدن شما از توان جسمی و ذهنی کامل برخوردار نباشد، نیاز به ماساژ خواهید داشت تا به ارگانیسم بدن خود نیروی تازه‌ای ببخشید. ماساژ یک عمل بهداشتی، آرام‌بخش و تضمین‌کننده سلامتی جسمی و روانی است.
ماساژ، گره‌های چربی حبس شده در اندام‌های بدن را بازنموده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر می‌سازد. مواد زائد را از سیستم بدن خارج می‌نماید. ماساژ باید در حال استراحت و به‌دوراز فشار روانی و بدون عجله صورت پذیرد، چون در حال فشار روانی کانال‌های خروج مواد زائد و سمی منقبض‌شده و بسته می‌شوند ولی در حال استراحت کانال‌های فوق آزاد هستند و لذا مواد زائد و سمی به‌راحتی دفع می‌شوند.
مدت ماساژ برای اندام‌های مختلف ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است که باید هرروز یا یک روز در میان انجام شود. شرط رسیدن به نتیجه مطلوب این است که مثل هر متد درمانی دیگر به‌طور منظم انجام پذیرد. هر موقع روز برای ماساژ مناسب است ولی بهترین موقع حداقل ۲ ساعت پس از غذا خوردن است.
ماساژ انواع مختلفی دارد. به‌طور خلاصه ماساژ ملایم در کاهش درد و اسپاسم عضلانی کمر توصیه می‌شود. ماساژ شدیدتر در موارد حاد نباید انجام شود.
برای درخواست ماساژ می توانید با شماره های مطب دکتر رحیمی تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : http://rahimi-pain.ir/fa/news/82


بهبودی بیمار با روش آندوسکوپی دیسک کمر 03

ادامه مطلب / چهارشنبه 24 خرداد

بهبودی بیمار با روش آندوسکوپی دیسک کمر 02

ادامه مطلب / شنبه 13 خرداد

بهبودی بیمار با روش آندوسکوپی دیسک کمر 01

ادامه مطلب / یکشنبه 07 خرداد

بهبودی بیماران مطب دکتر علیرضا رحیمی 70

ادامه مطلب / سه شنبه 25 مرداد

بهبودی بیماران مطب دکتر رحیمی 69

ادامه مطلب / جمعه 07 مرداد

بهبودی بیماران مطب دکتر رحیمی 68

ادامه مطلب / جمعه 17 تیر

دانلود اپلیکیشن دکتر رحیمی دریافت از مایکت
2024 © All Rights Reserved | دکتر علیرضا رحیمی ممقانی
Powered by Rouzbeh E-commerce